Värmdö kommun allt mer företagarvänligt

Måndag 25 april 2022

Värmdö klättrar från plats 140 till 108 i mätning av företagens nöjdhet med den kommunala servicen till företag. Det är ett kvitto på att arbetet med ett förbättrat företagsklimat ger resultat.

Sveriges kommuner och regioner (SKR) mäter årligen företagens upplevelse av kommunernas myndighetsservice. Det kan handla om allt från tjänster för bygglov och livsmedelskontroll till kommunens förmåga att ge information i rätt tid och att agera rättssäkert och effektivt.

SKR:s mätning 2022, Nöjd kundindex, visar att företagens upplevelse av Värmdö kommuns service och myndighetsutövning ger ett högt betyg. Det innebär att Värmdö också klättrar hela 32 platser i placeringen, till plats 108 på listan över mest nöjda kunder.

Resultatet av mätningen baseras på enkäter som skickats ut till företag som haft kontakt med kommunens myndighetsutövning under det gångna året.

– Vi Värmdöliberaler vet att ett gott företagsklimat gynnar alla Värmdöbor. Fler jobb i växande företag betyder nya livschanser för individer. Stigande gott företagsklimat handlar om hur tilliten till vår kommun ökar och att vi lyckas skapa en bra grogrund för människors mod och drivkraft att driva företag inom flera olika sektor, kommenterar Amie Kronblad, kommunalråd för Liberalerna Värmdö.

Läs mer på Värmdö kommuns hemsida: https://www.varmdo.se/arkiv/aktuellanyheter/varmdookarinationellmatningavforetagsklimat