Martin Melin besökte Liberalerna i Värmdö under en temakväll om trygghet

Tisdag 21 november 2017

Stort tack till Martin Melin som igår besökte Värmdö. Innan Liberalerna vunnit valet och tillsatt alla de poliser som Sverige faktiskt behöver menar Martin att trygghetsvakter (finansierade ur polisens budget), ideella organisationer och grannsamverkan samt påtryckning från lokalpolitiker till polischeferna är det bästa sättet att skapa trygghet här och nu. Även mycket spännande att höra hur han vill se polisorganisationen framgent. Polisen måste bli en naturlig del av gatubilden menar Martin.

Värmdö nattvandrare behöver fler vuxna förebilder som vill vara med och skapa trygghet i vår kommun. Vill du vara med? Ring ordförande Jessie 070-351 00 21

Värmdöpolarnas omfattande arbete i kommunen imponerade på Martin, nummer byttes, och kanske kan Värmdö vara ett bra exempel att följa för andra kommuner. Värmdöpolarna är verkligen något vi ska vara stolta med i vår kommun . Heja Värmdö!
Polarnas journummer 0739-88 00 95

Slutligen, tack alla ni som vigde två timmar åt att lyssna och reflektera över hur vi tillsammans kan skapa en tryggare plats att leva och bo i.
Frihet måste försvaras.