Värmdö
Se alla

Det här vill vi – Lättläst svenska

Tisdag 21 augusti 2018

Frihet är viktigt för Liberalerna. Alla människor ska få bestämma över sig själva. Men det är inte samma sak som att alla får göra som de vill. Alla måste följa samma regler.

Många människor väljer att flytta till Värmdö, det tycker vi är roligt.
När fler flyttar hit måste vi se till att allt fungerar bra.

Liberalerna vill:

  1. Att skolan ska bli bättre. Det ska vara lugn och ro, fler vuxna och mer stöd till de elever som behöver.
  2. Att vi ska ta hand om våra barn, våra äldre och våra funktionsnedsatta. Ingen ska vara ensam eller utanför. Det ska vara tryggt och roligt att bo i Värmdö hela livet.
  3. Ha mindre bilköer och bättre busstrafik. Barn ska få åka gratis till fritids. Vi som bor i Värmdö ska bestämma hur Värmdö ska byggas och se ut, det ska inte de som bygger husen göra.

Liberalerna hette Folkpartiet förut.
Liberalerna kommer inte att samarbeta med Sverigedemokraterna.

Har du frågor? Mejla oss: varmdo@liberalerna.se