Liberalerna Värmdö söker politisk sekreterare

Måndag 10 januari 2022

Som politisk sekreterare är du ett viktigt stöd och rådgivare åt våra förtroendevalda politiker samt stöttar partiets förening. Du omvärldsbevakar, tar fram underlag samt skriver texter såsom protokoll och anföranden och hjälper till med administrativa uppgifter. Du deltar i beredningen av politiska ärenden, kommunicerar politik via traditionella och sociala medier.

För att passa i uppdraget som politisk sekreterare bör du vara samhällsintresserad och ha ett politiskt sinne. Du vill bidra till att vi når ut med vår politik och är framgångsrika i valet 2022. Vi förutsätter att du delar partiets värderingar.

Som person är du stresstålig, har god samarbetsförmåga, kan ta egna initiativ och kan periodvis hantera hög arbetsbelastning. Du kan prioritera dina arbetsuppgifter och arbetar bra såväl individuellt som i grupp.

Du ska ha minst gymnasial utbildning men utbildning inom statsvetenskap, kommunikation, journalistik eller ekonomi är en stor fördel. Erfarenhet från politiskt arbete är meriterande liksom kunskaper i programmen i Office och Adobe (främst InDesign) samt erfarenhet av videoredigering och kunskaper i WordPress. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten omfattar deltid 52 procent. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan till varmdo@liberalerna.se.

Intervjuer sker löpande. Eventuella frågor besvaras av Liberalernas Värmdös kommunalråd och gruppledare Amie Kronblad på mejl amie.kronblad@liberalerna.se eller telefon 073-841 77 77.

Ytterligare information:

Liberalerna Värmdö utgör tillsammans med Moderaterna, Kristdemokraterna, Centerpartiet och Miljöpartiet politisk majoritet i Värmdö. Den politiska sekreteraren är politisk tjänsteman, anställd av Värmdö kommun men uppdragsgivare är Liberalerna Värmdö.