Liberalerna i Värmdö söker politisk sekreterare på 40%

Onsdag 15 mars 2017

Värmdö är en av landets snabbast växande kommuner med stor spännvidd; från förort till storstan till glesbygdsutmaningar i världens vackraste skärgård. Värmdö har idag ca 42 000 invånare och väntas ha cirka 50 000 invånare år 2020.

Vi söker en driven och engagerad person, väl förankrad i de liberala värderingarna, som ska marknadsföra Liberalerna och kommunicera ut det vi gör på Värmdö. Du är en god kommunikatör och som har lätt för att skriva. Du har förmåga att arbeta proaktivt med såväl traditionell media som genom sociala medier. För att lyckas bör du vara initiativrik, drivande och ha god samarbetsförmåga, såväl externt som internt. Du kommer att arbeta nära vårt kommunalråd och vår partigrupp. Den vi söker bör vara allmänpolitiskt insatt och ha förmåga att snappa upp politiska idéer.

Arbetsuppgifter:

• Vara stöd och bollplank i det politiska arbetet till gruppledare och övriga förtroendevalda i Liberalerna.
  • Ta fram underlag till artiklar och pressmeddelanden i samarbete med våra förtroendevalda.
  • Hantera föreningens interna kommunikation, huvudsakligen via mejl, men även nyhetsbrev.
  • Uppdatera vår hemsida och generera texter och bilder till vår Facebook-sida.
  • Omvärldbevaka med fokus på Värmdö, vad som händer i liknande kommuner och vad som händer inom Liberalerna i stort, t.ex. material från läns- och riks.
  • Ta fram fakta och bakgrundsmaterial.
  • Utveckla, planera och vara delaktig i PR-arbete och kampanjer.
  • Delta i gruppmöten och vissa politiska möten.
  • Stötta den lokala partiföreningen.
  • Delta i möten med andra politiska sekreterare på olika nivåer.
  • Hantera viss administration kring möten och arrangemang.

Du är duktig på att organisera och kommunicera med en god språklig förmåga. Du samarbetar väl med andra och är en god analytiker.  Du bör vara bekväm med att hantera WordPress och att redigera och publicera material för publicering i sociala medier, främst Facebook. Vi kommer att sätta stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningen är på deltid 40%. Måndagskvällar är det partimöten. Du bör vara beredd på att det kan bli även andra arrangemang utanför ordinarie kontorstider. Villkoren regleras av Värmdö kommuns villkor för politiska sekreterare.

Vi hoppas att du kan börja redan 1/5!

Ansökan skickas till:

Larserik.wahlstrom@gmail.com senast den 9 april, intervjuer påbörjas omgående.

Upplysningar ges av:

Helena Håkansson, nuvarande politisk sekreterare, tel. 070-3580077